10°C

Grad Makarska dobio 99.940,00 kuna za projekt "Uvođenje sustava javnih bicikala"

15.07.2015.

Grad Makarska javio se na Javni poziv Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za neposredno sufinanciranje ostalih mjera energetske učinkovitosti u prometu s projektom "Uvođenje sustava javnih bicikala u gradu Makarskoj". Projektu je odobreno 99.940,00 kuna, što čini 40 % od ukupne vrijednosti projekta.


Glavni cilj ovog projekta je poticanje korištenja ekološki učinkovitih vozila, i to prvenstveno korištenje javnih bicikala, kao nadopuna javnom prijevozu i promociji takvog ekološkog projekta, osobito stoga što je Makarska vodeća turistička destinacija u Dalmaciji.
Promocijom projekta čistog prijevoza u gradu Makarskoj trebaju se postići i ostali ciljevi:
- jačanje svijesti građana o potrebi korištenja električnih bicikala zbog očuvanja okoliša
- poboljšanje energetske učinkovitosti u prometu
- smanjenje emisije CO2 u atmosferu
- Park & Ride sustav
- smanjenje korištenja konvencionalnih vozila
- nadopuna i unaprjeđenje javnog prijevoza
- poticanje razvoja mreže prijevoznih sredstava
- smanjenje gužve u gradu
- rasterećivanje parkirnih mjesta
- obogaćivanje turističke ponude
- produženje turističke sezone
- mjerljivi učinci u zaštiti okoliša
- poticanje ulaganja u infrastrukturu
- dodatni razvoj pješačko-biciklističkih staza u gradu


Projekt »Uvođenje sustava javnih bicikala» zamišljen je na način da se u početku krene sa dvije stanice za iznajmljivanje i 10 bicikala. Stanice su jednostavne i praktične te lako ugradive na bilo kojoj lokaciji, budući da prilikom postavljanja nije potrebno provođenje opsežnih građevinskih radova. Prednost je i što terminali imaju ugrađene baterije na solarno punjenje što ima velike prednosti jer se osim olakšavanja instalacije, dodatno potiče korištenje obnovljivih izvora energije u urbanim prostorima. Radi se o usluzi iznajmljivanja 24 sata kroz 7 dana u tjednu, tako da korisnik u bilo kojem trenutku može pristupiti iznajmljivanju bicikla.Takav sustav najma bicikala bio bi djelomično nadopuna javnom prijevozu u Makarskoj, a mogao bi i dati smjernice za daljnji sustavno organizirani ekološki prihvatljiv i održiv javni prijevoz. Osim navedenoga, pokretanjem ovakvog servisa potiče se i dodatni razvoj pješačko-biciklističkih staza u gradu kojih za sada nema dovoljno, a kojima bi prometovali i bicikli koji nisu u sustavu javnog prijevoza.


Ciljna skupina korisnika takvog sustava u pravilu bi bili svi građani grada Makarske, a preko Turističke zajednice, takav servis bi se dodatno promovirao turistima kao atraktivni dopunski sadržaj, u svrhu razgledavanja znamenitosti u gradu Makarskoj.
Ovaj sustav u Dalmaciji uspješno provodi Grad Šibenik.